Отворен јединствени контакт центар за пријављивање незаконитости у време пандемије корона вируса

Како би се спречиле нерегуларности на тржишту у време пандемије COVID-19 грађани и привреда од данас могу да пријаве незаконито подизање цена животних намирница, лекова, медицинских средстава и заштитне опреме јединственом Контакт центру за републичке инспекције. Запослени у Контакт центру ће пријаву примити на број 011/6350-322 или путем сајта www.inspektor.gov.rs и, уз оцену, проследити надлежној републичкој инспекцији.

Контакт центар покренула је Влада Републике Србије, у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Јединицом за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор, Канцеларијом за ИТ и еУправу и НАЛЕД-ом и, а уз подршку  Европске банке за обнову и развој, која у оквиру двогодишњег пројекта подржава реформу инспекција у Србији. ЕБРД је у жељи да помогне ублажавању негативних последица пандемије на раст сиве економије омогућила да Контакт центар буде успостављен за само пет дана. 

Ванредно стање проузроковано пандемијом вируса COVID 19 убрзало је почетак рада Контакт центра, јер и у овој ситуацији могу се наћи појединци који желе да се окористе од ситуације. Наша је намера да кроз рад Контакт центра заштитимо грађане и привреднике од несавесног понашања. Захваљујем партнерима из ЕБРД, Канцеларије за ИТ и НАЛЕД-u на спремности да преусмере део активности на решавање здравствених и економских последица ширења вируса. По окончању пандемије, Контакт центар заједно са еИнспектором биће централна тачка модернизованог система инспекцијског надзора, омогућиће већу ефикасност инспекција и ојачати поверење у инспекцијски систем, јавну управу и владавину права”, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.

Европска банка за обнову и развој годинама уназад помаже унапређењу рада инспекција и данас оне раде далеко боље и модерније него што је то раније било када су били перцепирани као оптерећење привредном развоју, а не подршка. Поносни смо што Србији и у ванредном стању можемо да помогнемо на овај начин - и да смо раније него што је планирано успели да покренемо Контакт центар  на који ће грађани моћи да пријаве неке неправилности“, изјавила је директорка Европске банке за обнову и развој за Западни Балкан Жужана Харгитаи.

 

Нови Контакт центар обезбедиће уштеде у времену које ће бити виљиве одмах. Свака пријава биће евидентирана у  CRM систему, након чега се електронски, са степеном хитности, шаље надлежној инспекцијској служби и евидентира у информационом систему еИнспектор. Раније су се представке слале поштом, што је захтевало доста времена док не дођу до одговарајуће инспекције. Циљ је да се успоставе рокови и норме те да се правовременим и одговорним поступањем инспекција подигне ефикасност и транспарентност инспекцијских служби“, истакао је доц. др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Због забране кретања, оператери ће на располагању бити од 9 до 16 часова, а ван радног времена могуће је оставити пријаву као говорну поруку. Током целог дана, могуће је подносити пријаве и онлине, преко једноставне контакт форме на сајту www.inspektor.gov.rs, што је уједно најефикаснији начин да се што пре добије одговор.  Пријаве могу да се поднесу и анонимно, а они који оставе контакт податке добиће у року од 72 сата повратну информацију којој републичкој инспекцији је прослеђена. Републичке инспекције имају законски рок да обавесте подносиоца о току поступка.

Грађани сваке недеље упуте око 1.600 пријава инспекцијама и сада им је пријављивање олакшано, јер не морају да знају у чијој надлежности је проблем који имају. Успостављање Контакт центра једна је од кључних мера Националног програма за сузбијање сиве економије. Свако ко уочи пословање у сивој зони, нарушавање права потрошача или радника или сумња у безбедност производа или услуга, на једном месту може да поднесе пријаву било којој од 44 републичке инспекције“, каже Јелена Бојовић, директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у.

Путем Контакт центра могуће је поднети и притужбу на поступање службених лица републичких инспекција. Оно што грађани и привреда неће моћи да пријављују су проблеми из надлежности покрајинских и локалних инспекција (као што су: комунални послови, комунални ред, саобраћај, бука, ванпијачна продаја, изградња објеката у надлежности општине/града и др.). У тим ситуацијама оператери ће их упутити на надлежну покрајинску или локалну инспекцију.

За додатне информације на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..

  Baner generički

 izbori2023

images

tabla

7731927 kampanjat
baner razvoj
izbori2020

planovi urb

radna zona 1

radna zona 2

objedinjena

ozakonjenje1

sl evidencije

zastita podataka

 

pos.jpg